Wednesday, December 7, 2011

Karipap Inti Lalat

Sebelum krole mulakan entri hari ini krole nak muntah terlebih dahulu buweeekk!!! minta maaf ya heee. Pagi tadi balik dari kerja krole ada singgah sebuah warung ni untuk bersarapan hidangan disana memang terbaik, nasi lemak dia memang betul-betul haw liaw! disebabkan terlampau lama bersembang dengan member-member tadi krole pun ambil beberapa biji karipap yang dijual dikedai tersebut memang sedap karipap tu. Tapi tak sangka pula karipap yang krole sangka isinya kentang bercampur dengan lalat aduh! fail betulah! kalau ikutkan hati nak juga krole buat kecoh tadi, tapi bila difikirkan tak baik juga so krole panggil tauke warung tersebut.

Yang merupakan seorang makcik dan memberitahu akan perisa tambahan yang ada didalam karipap beliau, pucat muka makcik tu dan tak putus-putus meminta maaf dengan krole tadi. Kesian pula krole tengok, krole pun nyatakan yang niat krole cuma agar makcik tak buat kesilapan macam ni lagi "kalau saya tak apa, kalau orang lain kena tadi macam mana?" kebersihan ni penting kalau tak boleh lingkup perniagaan. Makcik tu gembira sangat sebab krole tak buat laporan ke pihak-pihak berkenaan.

Makcik tu siap tawarkan makan free kat warung dia selama seminggu hehehe... Krole terima je, ala bukannya makcik tu sengaja biasalah manusia buat silap sekali-sekala cuma bila buat silap tu kenalah berhati-hati lain kali jangan sampai berulang, oklah happy blogging semua.



p/s : lalat oh lalat~

21 Komen:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

mkn smgu free?tak rela lah klu saya wak..tu yg awak jmp..yg awak tak nmpk?huhu..basuh sayur bersih ke?pisau bersih ke..

bagus juga awak mkn tengok2 isi karipap tu..klu main ngap jek?huhu


selamat pulang ke kampung~~

zalin onceitalk said...

huhu..aku memang benci kalau peniaga x jaga kebersihan..nak makan pun xde selera..aku suka dengan cara ko slow talk dengan tauke tu bro..

blog-tips-kurus said...

moralnya, <kan makan di luar.. :)

Amyna said...

Lalat tu nakal na... nak p duk dalam karipap tu apa pasal.. Banyak lagi ruang lain kan.. hehehe!

Seminggu makan free... Alhamdulillah rezeki pren. =D

NURULHANIF said...

bestnya karipap.. lor mgkn xprsan kot n xjaga kebersihan

.: iEyLa :. said...

hurmm..seb baek nmpak..klu x pasni awk mesti g lagi kedai tu..
seminggu mkn free..baik elakkan.. :)

Outbound Malang said...

berkunjung sob..salam blogger
salam kenal dan sukses selalu ..:)

khairul said...

halau lalat tu leh mkn

krole said...

LM=tak wak...krole kebtulan perasan..selalunye main ngap je..adus... krole trima tawaran makcik tu sebab nak bagi dia tenang...pegi sana tu em...sory r hehehe

krole said...

zalin=kesian jgk bro...itukn priuk nasi dia...cma kte kne sound skit r...sbab cuai sgt~

krole said...

tips=yes...bos!!! hehehe

krole said...

amyna=hahaha..tu r..mmg lalat tol la!!!

krole said...

nurul=tu r wak..pergh!!! nak trmuntah on the spot krole~

krole said...

iEyla=krole terima nasihat wak heee~

krole said...

outbound=slm kenal jua~

krole said...

khairul=janji rock kan bro hehehe~

NoorGie said...

eish..dasatnya krole...saya selalunya ambik karipap terus ngap..so lepas ni, kalau makan apa2 yang berinti kena tengok2 dulu, jgn terus ngap jek ...berhati2 sebelum kena (^_^)

caliph shuriken said...

nsib baik kes krole sbb ada lalat.. sy dulu sbb ada kaca sebesar kerikil dlm cekodok.. nyaris2 tertelan kaca tu :p

krole said...

Noor=tau xpe wak...muntah2 krole jadinye~

krole said...

caliph=wei...bahaya tu caliph...nasib baik xdak apa2 ya~

MaYa MustWany said...

ha3 seminggu oo..hihih
tak rela berinti lalat..akan dtg,air perisa lipas?ha3