Sunday, December 4, 2011

Ceritera Tok Bomoh

Nak kata cerita ni baru dah balik-balik masuk suratkhabar tapi kenapa masih ada lagi yang terkena dengan helah-helah yang digunakan oleh individu yang mengelar diri mereka "tok bomoh". Angin satu badan krole bila terbaca topik utama kat suratkhabar metro pagi ini, dimana satu pasangan ditipu oleh pakar urut tradisional a.k.a "bomoh RM10K" tapi krole bukannya angin kat bomoh tu tapi angin kat pasangan tu! krole tahu niat mereka hanyalah untuk berubat tapi biarlah berpada-pada. Kalau dah tengok cara yang digunakan mereka merapu-meraban serta mengunakan jampi serapah yang entah apa maksudnya, jangan tunggu lama terus angkat kakilah~ nanti tak pasal-pasal percuma dapat dosa, syirik tu doe.

Yang krole pelik selalunya mangsa kes-kes sebegini terdiri daripada golongan atasan ala... senang cerita orang kayalah! kenapa ya sampai jadi begitu? daripada berjumpa bomoh-bomoh tu untuk melakukan rawatan baik lagi mereka pergi berjumpa alim-ulama dinegara kita ini! ini sikit-sikit bomoh, bila dah kena baru putih mata aduh apa yang krole merepek ni? hehehe oklah happy blogging semua.



p/s : prong prang~

4 Komen:

MaYa MustWany said...

pikir logik la kan,tak kan la sampai mengarut macam tuh kan.orang atasan,orang bijak tapi ..hemm xperla..setiap manusia melakukan kesilapan (-_-)

krole said...

maya=tu r wak..belajar dr kesilapan~

CikguShikin said...

kena pukau kot smpai takleh pikir mana betul mana salah

krole said...

cikgu shikin=mngkn kot..lagipon byk kes2 kne pukau skngni...so hati2 ye~