Tuesday, October 9, 2012

Kontrak Potong Rumput

Hari ini tiba-tiba pula krole terasa nak bercerita mengenai potong rumput ni? hm... sebenarnya pagi tadi krole dapat kontrak? hah!!! hihihi... bukanya kontrak juta-juta lemon tu!!! krole dapat kontrak potong rumput di sekolah agama pimping membakut, sabah. Pergh!!! rezeki!!! tanpa membuang masa yang seperti emas ni krole terus kereta ke lokasi yang hendak di tuju, setelah membuat anggaran kos dan masa yang akan di ambil untuk memotong rumput kat sekolah tu terus krole hubungi adik kesayangan (yang memang pro potong rumput guna mesin macam kat atas tu). Syukur dia ON je so, setelah semua perkakas tersedia dan cukup kitaorang pun mulakan aktiviti merempit (potong rumput da). 

Krole kata merempit sebab bunyi mesin tu sama je dengan bunyi motor pabila berlumba, weeeeennngg!!!. Alhamdulillah atas izinNya kitaorang berjaya habiskan kerja tu hari ini, tapi... "berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul", terbayang krole sedangkan guna mesin yang begini canggih krole dah rasa penat yang teramat dan adalah sakit sikit-sikit badan ni, bayangkan macam mana orang tua kita dulu-dulu...??? pergh!!! guna parang je beb!!! hm... begitulah kan... orang dulu-dulu ni lasak-lasak, boleh kata urat dawai tulang besi katakan. So moralnya sayangilah orang tua anda, aik??? ada kaitankah dengan potong rumput ni??? hm??? mari kita sama-sama fikirkan, happy blogging semua~




p/s : mandi rumput hari ni~

5 Komen:

Md Syukran said...

wahhh ! terbaik :D

Fendy said...

seronok kot guna mesin rumput....

Anonymous said...

Le firefox Mozzila est retiré des programmes ajouter supprimer, mais encore il n'est pas désinstallé. Je voudrais désinstaller c'est là un moyen de le désinstaller à l'aide promt commande ou de registre?.

Mummyy Ayda said...

kalau ada sesapa yg memerlukan perkhidmatan potong rumput boleh hubungi saya 01112109185 (aida)

Mummyy Ayda said...

kalau ada sesapa yg memerlukan perkhidmatan potong rumput boleh hubungi saya 01112109185 (aida)