Monday, May 24, 2010

Lawak Santai



Assalamualaikum kepada semua blogger2...arini krole nak stoly skit kat kolang sal satu ceta lawaks ni...mmg bes a n msok akal jgk,so kisahnye bermula camni....

Tong diminta oleh taukenye spaya carik 3 kontraktor tok mmbuat pagar mengelilingi kilang dorg,suatu petang Tong membawa 3 kontraktor..simon,james,dan rony kekilang n mmbritahu apa yang dikehendaki oleh taukenye.Simon n james pon mengukur keluasan kilang dan mengiran ngan kalkulator.Tapi rony plak cma duduk d bwh pokok n menghisap rokok...setengah jam kemudian,simon n james datang menemui Tong.
Simon:kosnya murah sje RM900..RM400 bli brg2,RM400 tok gaji pekerja saya dan RM100
tok saya.

James:Mhal 2,sya ble bat lagi murah RM700 je...RM300 beli barang2,RM300 lagi tok gaji
pekerja saya...RM100 tok saya..amacam??

Rony :Kalo saya RM2,700.

Tony :wuahhh apa pasai mahal sgt...lu x ukur pon kluasan kilang ni???

Rony menarik tangan Tong n berbisik..."haiya RM1000 tok saya,RM1000 tok ko...n bakinye kte upah James tok buat pagar...amacam???

Rony :gua setuju...hehehe...

Bagi sapa yang rse ceta ni lawaks ples tngglkn komen anda yer...

7 Komen:

terokai seni said...

wuih rasuah ni, kabo kat sprm gerenti aku pon 'masyukkk'

Unknown said...

bijak2...pandainya...tapi dajal skit la...hahahaha

Unknown said...

yepss ,
lawak ,
cm kene tpu pn ade :D

Liefde Ain said...

bro. xpaham. hahaha :))

Sesopie said...

Hahaha..sian yg penat keje nnti tu.

Ujang said...

lebih kpd menghianat.haha

Unknown said...

Rony gak yang bijak..