Monday, March 4, 2013

Bertarung Dengan Lipan

Baru kejap tadi berlaku detik kecemasan di rumah krole... entah dari mana... tiba-tiba muncul seekor lipan yang amat besar bentuknya hm... rasanya kalau nak digambarkan saiz lipan tu huh! ibarat dua jari krole digabungkan pergh! besar tu! rasanya mana-mana manusia boleh terkejut dan berteriak bila terlihat binatang tu tadi argh! serius beb! krole kalau bab lipan ni... memang takut! diulangi aku memang takut dengan binatang bergelar lipan ni, sebab ada sejarah hitam yang berkait dengannya dahulu. Ok berbalik kepada cerita tadi, tengah krole layan cerita 14 KERAT (baru download) tiba-tiba telinga ini terdengar satu jeritan yang amat dikenali, hihihi suara Mrs. krole menjerit minta tolong... Huh! bingkas diri ini bangkit dan berlari ke dapur. Sampai saja kat dapur, krole terus mendapatkan Mrs. krole "kenapa yang? what the rock is cooking?" hahaha! 

Dengan muka ketakutan Mrs. krole menunding jarinya ke arah tong gas yang terletak ditepi kabinet dapur. Sekali krole nampak lipan tu, pergh! macam nak menjerit dan guling-guling kat sana hahaha! takut tambah geli beb! tapi disebabkan waktu tu krolelah menjadi harapan Mrs. krole... so macam mana pun kena beranikan diri juga. Nasib baiklah krole tak ada jurus macam naruto tu kalau tak dah 10 das krole bagi... dengan bersenjatakan batang penyapu krole mula bertempur dengan lipan tadi. Huh! rasanya nak 2 minit juga barulah krole berjaya menumpaskan lipan tu (macam tak lama kan? tapi aku rasa lama hahaha!). Alhamdulillah... yang penting Mrs. krole selamat. Oklah krole kena temankan Mrs. krole kat dapur ni, kira jadi bodyguardlah katakan hahaha! manalah tahu ada lagi geng-geng si lipan tu tadi. Ok happy blogging semua.




p/s : krole the lipan killer~

22 Komen:

Shaiful Zaidi said...

salam krole...nasib baik krole cepat bertindak. saya dah ada pengalaman digigit lipan besar.

Bagaimana keadaan di tempat awak? dgr citer mcm2 kat Sabah..

deqjamucuxx said...

hahaha...gerun gle dgn lipan kan..deqja penah jadi.. best nyanyi dekat dlm bilik air.. tibe2 ada lipan. tak de besar sangat kecik ibu jadi deqja je.. tp tu la menjerit tu 4 kilometer buleh dengar.. hahaha :)

Mia Liana said...

huhuhu geli.. geli... nasib krole berani..

Md Syukran said...

Fuyyo ! lipannnn X,X

Mar Haini Abdul Rahim said...

hahaha maaf nk tegelak plak part, mcm nk jerit n guling2, haha nsb la jd satu2 nya hrpn mrs krole.. alhamdulillah xde yg kena gigit ye :)

luqman zakaria said...

nasib baik pandai bertempur..hehe

PeRdU cINta said...

kepantasan lipan tu buat kita kalut sebenatnya..mudah lesap..itulah sukar kita nak jangka andai sesuatu perkara itu nak berlaku..alhamdulillah mr & mrs krole ok..

Mieza Jhaa K said...

Sy tengok lipan terus terasa kaki rasa bengkak..xkena gigit pn lagi...haha

sabella mohamad said...

perghhh kelass lah abg krole . macam kluangman . EHHH . hihihi . nanti kalau ada lipan kat rumah bella , boleh la panggil abg krole . ye dak ? mihmih

miss fluffy said...

vavava..huhu dpt bunuh lipan..klu sy confirm jerit berjam2 sblm bunuh beliau..huhu

the Izudean said...

bahayanya. nasib baik tak kena sengat ke apa. lepas ni kena lebih hati2 dan doa kat Allah semoga dijauhkan bala bencana.

^^

Nurul Farahizzati said...

perghh!! krole the lipan slayer!!!!

ANNA MARIANA said...

lipan????? larikkkkkkkkkkk.......

hana hadi said...

nasib lipan tu x bertukar jadi raksasa. kang xpasal2 krol bertukar jadi gaban plak :)


p/s :takut nak bunuh lipan.huhu

hana hadi said...

nasib lipan tu x bertukar jadi raksasa. kang xpasal2 krol bertukar jadi gaban plak :)


p/s :takut nak bunuh lipan.huhu

puteri kasih said...

sib baik bro krole berjaya menumpaskan lipan tu. Musim panas ni memang lipan akan keluar

cweet pinky said...

huiyoo , cik krole jadik hero tuh , hehehehe ~ ngat , cik krole pown larik tadi :P hehehhee ~~

CP pown sangat takut ngan lipas , eyh , lipan , hehehehe ...

dan kala jengking , tapi paling seram kala jengking larr .. fuh !!

cweet pinky said...

new entry :

http://dariilhamkehati.blogspot.com/2013/03/memartabatkan-bahasa-melayu.html

krole said...

shaiful : huhuhu same r bro..sakit 0o0o0! em..skngni ssg nak ceta bro..cma keadaan truk skit...tp kat berita kata terkawal?

deqja : hahaha! besa r wak..lipan tu!!!

mia : brani tak brani jgk wak hihhi~

Md syukran : hahaha! besa bro~

krole said...

Mar : tu r wak..sib bek..yeah!

luqman : hahaha! bolela bro~

perdu cinta : tu r...laju tol lipan ni..sib bek dpt tewaskan~

Meiza Jhaa K : hahaha! kre alergic tu wak~

krole said...

sabella : hahaha! bule..pe slhnye..hihihi rasa cam super hero lak kte~

miss fluffy : hahaha! terbayang da ni~

the izudean : insyallah bro..amin~

Nurul : hahaha! tau xper wak~

Anna mariana : lari... sekali...!!!

krole said...

hana hadi : hahaha! bule jgk kalo camtu wak~

puteri kasih : em...btul jgk puteri~

CP : hahaha! mule2 mmg nak lari...tp kesian lak Mrs. krole nnt..hahaha! harapan ni wak~