Friday, December 9, 2016

Hidup Itu Indah

Assalamualaikum... alhamdulillah akhirnya!... krole tak tahu macam mana nak gambarkan perasaan kala ini. Sebenarnya lama dah nak update blog tersayang ni tapi... banyak perkara yang berlaku dalam hidup ni. Lepas ni krole tak tahu dapat aktif semula berblog ke tidak, tapi semangat nak berblog tu sentiasa ada.

Hidup ni sangat indah kan... aturan Allah buat kita semua, sentiasa penuh misteri yang tidak terjangkau dek akal kita. Kadangkala diatas kadangkala dibawah... namun kalau kita tafsirkan semua itu dengan hati yang tenang, alhamdulillah betapa beruntungnya kita masih boleh melangkah hari demi hari dibumi Allah ni... bernafas tu nikmat, boleh makan tu nikmat, boleh berlari tu nikmat so janganlah kita hadkan definisi "nikmat" itu hanya pada wang ringgit... tadah tangan, banyakkan bersyukur.

Ok! sebenarnya idea dah tak ada ni hahaha! lama tak menaip rasa janggal sikit... tapi tak ucap terima kasih sangat kat korang semua yang masih setia dengan blog krole ni. Apa-apa nanti krole update-update lagi dalam blog ni. Moga tiap urusan korang semua sentiasa dipermudahkan olehNya. Jumpa lagi...