Thursday, July 29, 2010

Jauhi Dadah

Assalamualaikun dan salam sejahtera kepada semua blogger2...yang bestnye kerja penjara ni ialah krole boleh dengar pelbagai cerita daripada banduan2 yang ada didalam ni,ada seorang banduan tu,atau lebih mesra krole panggil dengan nama mat (bukan nama sebenar),mat ni merupakan banduan kolar biru iaitu merupakan banduan yang berisiko tinggi,krole pon dah tak ingat macamana krole boleh rapat dengan mat ni.



mat dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup oleh makhkamah dibawah seksyen 304 (bunuh tanpa niat),yang sedihnya orang yang dibunuh oleh mat adalah ibu kandungnya sendiri...sewaktu itu mat dibawah pengaruh dadah dan tak sedar akan tindakannya(astagfirullahalazim)...

sekarang sebagai balasannya mat terpaksa menghabiskan sisa hidupnya didalam penjara dengan sejuta penyesalan,ada sekali tu..krole ternampak mat menangis didalam biliknya sambil memeluk sebuah Al-Quran didakapannya..krole rasa mesti dia tengah mengingati perbuatannya dan memohon keampunan daripada Yang Maha Esa.

so..krole ingin menasihati adik2 yang ada diluar sana agar jangan sesekali menyentuh/mencuba najis dadah ni.lakukanlah benda2 yang berfaedah dan sayangilah ibubapa kita...janganlah jadi seperti mat.

p/s : ada 2 malam lagi keje malam...yeahhhh....

8 Komen:

RedBoys said...

oo.. tak takut ke kerja kt penjara shift mlm plak tu.. ada hantu.. heee.. Alhamdulillah, skrg sdh beransur pulih keadaan RB berkat doa kawan2.. thanx ye

Unknown said...

wah krole keja kt penjara..
erm tu la..bgus la ada yg sedar kesalahan dia..
tpi yg biasanya ramai yg insaf sekejap je..bila keluar penjarsa ulang balik kesalahan..

Zaer!! said...

Alhamdulillah mat sekarang ni da sedar..xangonila macam penah dengar cerita ni..Neway,bagus krole buat entry ni supaya dapat sedarkan adik2 kat luar sane..;-)

krole said...

redboy=wuahhh...bgui r kalo RB da chat...yeahhh!!!...takot sikit jew ngee...

krole said...

khairul azmi=ya..krole stuju..kebanyakknnya g2...tp x smua...

krole said...

xangonila=tq2x bro...eh pnah dngaq??ni smua ksah benar bro ngeee...

Siti Safiyyah said...

tula kn? dadah blh merosakkan diri kita. takutnye kalau terjumpe mat2 pet kat tgh jalan.

krole said...

siti=xper siti krole ade...just call heee...le jdk bodyguard ngee...