Monday, April 16, 2012

Bila Cerita Pasal Duit

Pergh!!! kalau dapat pegang duit banyak macam ni??? pergh!!! pui!!! hahaha!!! gumbiranya hati. Pasti macam-macam boleh buat seperti melancong, shopping, makan, beli kereta idaman, ala senang cerita semua bolehlah!!! tapi rasanya semua itu hanya angan-angan saja buat masa sekarangni??? hm??? krole pelik juga manusia ni kan??? tak pernah rasa cukup, kalau duit dah ada sebukit pasti dia nak segunung, kalau duit ada segunung pasti dia nak seganang. Tapi rasanya dah memang lumrah manusia kot??? bukan apa krole nak kongsi sedikit cerita yang krole alami baru-baru ni tapi bukan krole tau! kawan krole yang kena?

Hm... baru-baru ni krole ada terjumpa member lama dan kitaorang sembang panjang juga waktu tu hingga keluarlah topik bagaimana dia ditipu dalam mengejar kekayaan dunia, chewah!!! ayat tu memang tak boleh blah!!! begini baru-baru ni dia ada mengikuti satu program jualan langsung atau lebih dikenali sebagai MLM kalau krole tak silap, dimana kita kena cari orang untuk join bisnes tersebut, dan selalunya modal yang diperlukan amat besar hingga member krole tadi perlu buat loan disebabkan terlampau semangat nak join kerana telah termakan janji manis, pujuk rayu dari sang sponser.

Tapi janji tinggal janji... harapan kawan krole yang sebelum ini hendak memiliki duit sealmari tidak kesampaian, krole pun tak tahu nak nasihat macam mana waktu tu, krole hanya boleh menasihatinya agar banyak-banyak bersabar dan jadikan peristiwa ini sebagai pengajaran di masa akan datang. Kesian juga krole tengok member tadi, tapi apakan daya nak bantu pun krole hanya kerja makan gaji, kalau belanja minum sekali dua tu bolehlah. Kawan-kawan diluar sana jangan mudah percaya dengan benda-benda macam ni ya, kan sekarangni ada iklan kat TV3 tu berkenaan pelaburan, sekiranya hendak melabur pastikan cek dulu kat laman sesawang SSM. Oraitz rasanya ini je krole nak kongsi kali ini, kalau panjang umur kita jumpa lagi ya, assalamualaikum semua.



p/s : kerna duit....

2 Komen:

Harga Trica Jus said...

uwidih widih.....

Bunda_nora said...

assalam, selamat petang..