Saturday, March 5, 2011

"Contest Santai: Cerita Kelakar Anda"

Ehem... ehem... selamat pagi semua dan salam 1 blogger dari krole~ adakah anda kenal dengan blogger adah??? hah!!! tak kenal!!! mmmmm... kenal dengan blog santai tak??? ala~ blog yang header dia kaler pink tu??? hah!!! kenal!!! aik!!! pelik bin ajaib ni??? kenapa??? pasal blog tu blog blogger adah lah!!! hehehe~ minta maaf semua sedikit merapu disana ngeee. Ok krole ada benda nak bagitahu kat korang semua ni, buat julung-julung kalinya blogger adah menganjurkan satu kontest yang amat best tambahan pula hadiah yang disediakan untuk pemenang kontest ini teramatlah mantap!!! nak tahu apa hadiah dia??? cuba tengok banner kat atas tu~ hah!!!betul hadiah untuk pemenang kontest ini adalah "crochet" iaitu salah satu spesis yang ditenun dengan benang dan spesis ini dibuat oleh blogger adah sendiri~ wuahhh!!! cantiknya wak!!! krole naklah!!! ingat lagi tak komen krole ni wak??? waktu wak publish entri pasal crochet ni??? hehehe~ harap-harap dengan join kontest ni krole boleh memiliki crochet buatan dari adah~ yeahh!!!

Ok,kepada member-member yang berminat join kontest ini sila klik sini untuk mengetahui akan terma dan syarat kontest ini dengan lebih lanjut, ahaks~

Inilah kisah dari krole:

-peristiwa ini berlaku pada hari pertama krole mendaftar masuk ditadika kampung limbawang, beaufort, sabah. huh!!! sampai mati krole tak akan lupa peristiwa ini, waktu kat rumah tu krole memang teruja sangat nak pergi~ sampai krole yang kejutkan mak dan ayah waktu tu, "ayah!!! mak!!! bangun!!! krole nak pergi sekolah!!!" lebih kurang macam tu kot krole kata waktu tu. setelah bersiap atau lebih tepat disiapkan oleh mak hehehe teringat krole waktu tu, penuh muka krole ni disapu dengan bedak hehehe dah macam pelakon opera cina lak~ ngeee... ayah pun memandu keretanya untuk menghantar krole ke tadika yang krole sebut tadi bagi menguruskan proses pendaftaran krole~ apabila dah sampai dan masuk ke tadika tadi, perasaan krole yang teruja bertukar menjadi takut~ apa taknya ramai o0o00... orang waktu tu!!! krole kan budak kecil lagi~ krole pun tarik tangan ayah dan kata "ayah~ krole tak nak sekolahlah", "la...pula dah~ kan tadi semangat nak sekolah"... dan setelah ayah selesai mendaftarkan krole di tadika tadi~ kita orang pun dipisahkan.. krole ditempatkan bersama rakan-rakan sekelas yang krole belum kenal lagi, takut dan malu krole~ tapi nasib ayah masih ada kat sana(kat tepi) so kurang sikit rasa takut. Ini merupakan sesi orentasi dimana guru dan pelajar akan memperkenalkan dirinya, alhamdulillah semua berjalan dengan lancar tanpa berlaku apa-apa perkara yang tidak diinginkan ahaks~ selang beberapa minit guru kelas kita orang memberi isyarat kepada ibu bapa yang datang untuk beredar bertujuan untuk membiasakan diri kita orang dengan persekitaraan disana tanpa kehadiran ibu bapa... bila tengok ayah krole nak keluar, krole jadi takut... terus krole jerit "ayah!!!!!!!!" dan krole berlari mendapatkan ayah~ sambil menangis krole pun tarik seluar ayah menandakan krole tak nak ayah pergi!!! ayah cuba meleraikan dan memujuk krole dengan mengatakan bila dah habis waktu sekolah ayah akan datang ambil krole~ dengar je kata ayah krole bertambah menangis dan meraung-raung dikelas tersebut... korang bayangkan kalau budak kecil meraung??? hah!!! dasyatkan??? nak tahu apa yang jadi selepas ini. Akhirnya ayah krole mengalah dan setelah meminta izin dengan guru kelas krole... ayah pun diberi kebenaran untuk menunggu krole didalam kelas tersebut ahaks~ malunya kalau ingat cerita ni~ waktu pulang kerumah... krole ingat mak ada tanya ayah "aik!!!ni sapa yang masuk tadika ni???"... ayah hanya senyum dengan soalan mak. Terima kasih ayah krole akan ingat sampai bila-bila, betapa sabarnya ayah dengan krole waktu itu. krole sayang ayah!!!





p/s : ini ceta betul...

19 Komen:

emieysandra said...

cantik kan hasil kerja adah ;)

MiJiE BLoG said...

wah..same r kite krole..mijie pun menangis masa taski dulu..igt kenangan lama..malu kan..

eRza farEeha said...

gud luck krole!!hee

sarah mohamad said...

Good Luck Krole :)

SyedGraphix Dot Com said...

rajin masuk contestt. gudluck yaww

krole said...

emiesyandra=huhhuu suke sgt~

krole said...

sumaje=huhu okeys..salam perkenalan ye~

krole said...

mijie=hahaha mijie pon same ke???ngeee...malu~

krole said...

erza=wuahh!!thanks wak~

krole said...

erza=wuahh!!thanks wak~

krole said...

sarah mohamad=tq wak..yeahhh!!!

krole said...

syed=thanks yawwww~

.:|kamaryeah|:. said...

all d best krole~

krole said...

kamaryeah=tq wak yeahhh!!!hepy ni..

matdin said...

wuahh!!! macam dah persiapan nak kawen jer he3x...

M a W a D D a H said...

hahaha..xmalu krole nih...sib baik dak blum akhil baligh lagi masa tue...hihi...

approved!!! nantikan keputusannya...:) jeng jeng jeng....

M a W a D D a H said...

oh ya..adah xder header..tu tulisan...tapi tu dipanggil header gak ker...kekekeke

krole said...

matdin=huhuhu pulak!!!ngeee..thanks ya matdin~sudi bce~

krole said...

adah=huuhhu tu ceta lama r wak~ngeee...hehehe tu kre header r wak..kalo nak krole le batkn ngee~