Thursday, August 12, 2010

Bersyukurlah Kamu

Assalamualaikum dan salam ramadhan kepada semua blogger2...puasa bermaksud menahan diri dari lapar dan dahaga serta perkara2 yang boleh membatalkannya bermula dari terbitnya fajar hingga terbenamnya matahari,puasa juga adalah untuk memperingatkan kita dengan insan2 yang kurang bernasib baik diluar sana,dimana kita kenyang mereka kelaparan,dimana kita gembira mereka kesedihan,dimana kita sihat mereka kesakitan dan banyak lagi...krole harap korank semua akan cuba menghayati bulan ramadhan ini dengan sebaik mungkin dan jadikanlah ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya.


penuhkanlah hari anda dengan ibadah kerana sememangnya kita tahu dibulan ramadhan ini ganjaran yang diberikan oleh Allah S.W.T berlipat2 kali ganda dari hari2 biasa(insyallah),dan disini juga krole ingin memberitahu kepada semua blogger2 mengenai seorang blogger yang dikenali sebagai Wish(ritz)iaitu seorang blogger yang baru lagi didalam dunia berbloggingni,mungkin ramai yang tak kenal lagi dengan wish ni...namun bagi krole dia merupakan seorang blogger yang best dan seorang sahabat yang baik.

namun pada 24 julai 2010,krole terkejut dengan entri beliau yang menyatakan bahawa beliau hendak berhenti berblogging selama sebulan dengan mengejut,waktu itu krole tertanya2x kenapa wish membuat keputusan sedemikian rupa kerana bagi krole pencapaian wish amat memberangsangkan didalam dunia berbloggingni waktu itu???

hari ini setelah membaca entri terkini dari wish barulah krole tahu kenapa wish membuat entri sedemikian rupa...rupa2nya dalam diam wish menghidapi kanser tulang dan sekarangni beliau menjalani rawatan pakar disingapura(raffles hospital),dan semasa beliau menerbitkan entri terkininya,beliau masih berada disana lagi.disini krole ingin menyeru kepada semua member2 blogger,luangkanlah sedikit masa anda dengan mendoakan sahabat kita ini agar cepat sembuh dan cepat balik ke tanah air agar boleh menjalani hidup seperti biasa semula~amin~...


p/s : jage mkn mnum kat sne yer wish,jgn lpa mam obat...

19 Komen:

Anonymous said...

YA ALLAH YA TUHANKU... wish terharu sangat dan rasa sebak dengan entri krole ni... Terima kasih banyak-banyak sebab krole menerbitkan entri sebegini rupa. Wish tak minta simpati tetapi wish harapkan doa dari rakan-rakan semua. Terima kasih banyak-banyak krole. Hanya ALLAH yang dapat menbalas jasa krole kelak.

krole said...

wish=alhamdulillah kalo wish suke...krole doakan moga wish cpt smbuh n bahagia dismping kuarga...jgn lpe mam obat tau...

faizalnizam said...

moga2 wish sembuh dengan Izin Allah Ta'ala.

krole said...

fyzal=terima kasih yer bro...

Lagenda said...

Mari kita semua mendoakan yang terbaik buat wish! harap dia tabah, kuat semangat dan sentiasa positif dengan apa yang berlaku..kita kena sokong dan mendoakan untuknya!

krole said...

mak=alhamdulillah...amin~

XYZ said...

mudahan ritz cpt sembuh... dan dpt jaga ank2 dia =)

krole said...

missXYZ=tol2x...insyallah marilah kita berdoa...bersme untuk ritz...

.:|kamaryeah|:. said...

ya ALLAH..
Kau berilah kekuatan kepada sahabat kami agar dia tabah menghadapi ujianMu...
berilah dia kesihatan agar dapat dia menjalani kehidupan di bumiMu ini...
amiin....

p/s: semoga lekas2 sembuh ye~jgn putus asa~

krole said...

kamaryeah=insyallah wak..kita sebagai sahabat pon jgn berhnti dr berdoa untuk sahabat2 kita....~amin~

Unknown said...

insyaAllah.. smoga ngan berkat doa iklas sume d bln yg mulia neh.. wish akn sembuh.. kte sm2 doa jum :)

krole said...

miszTERRA=bgui2x...insyallah marilah kita berdoa bersme2...insyallah wish akan blk ketanah air esok...:)

mira_nas said...

patut la wish asyik tulis entry saspen, jom doakan dia cepat sembuh..lagi2 di bulan Ramadahan penuh barakah ni..

krole said...

amira=bgui2x wak...amin

Rain said...

terlintas jugak rainbow nak buat entry mendoakan kesihatan buat ritz.

alhamdullah krole dh pun terlebeh dahulu buat, jadi rainbow wish dekat sini je buat ritz semoga Allah menerima doa kita semua dan ritz kembali sihat.. ini satu ujian utk melihat sejauh mana ketabahan hambaNya. ganjaran pahala janji dari Allah

krole said...

rainbow=krole stuju ngan wak...hrp ritz bace ni yer...

tiefazatie said...

moga wish cepat sembuhnye..wish kena tabah dan sabar tau..jangan cepat mengalah...insyaallah kami semua akan sentiasa mendoakan wish..amin..=)

p/s: en.krole..shoutmix dah full la..hihi

krole said...

tiefazatie=tq2x doakn wish...hehehe sory yer wak...

amirasyraf said...

amin...