Saturday, December 22, 2012

Tapi Hakikatnya

Kalau kita tengok sekarang ni banyak kempen-kempen untuk memboikot barang-barang keluaran rejim zionis a.k.a israel. Tak kiralah sama ada media cetak atau elektronik semuanya kencang dengan topik-topik seperti ini, kalau nak cerita bab laman sesawang lagilah pergh! muka buku dan twitter paling dahsyat, mana yang pandai edit gambar siap edit lagi seperti gambar diatas, habis-habisan dia orang maki hamun israel ni, kata tak nak sentuh lagilah produk-produk keluaran mereka, kata akan bakarlah, itu inilah... hm... Alhamdulillah syukur juga sekarang ini kerana rakyat kita semakin peka terhadap isu ini walaupun sebenarnya isu kekejaman puak israel ini dah lama berlaku. Tapi yang menyedihkan di negara kita ini... orang kita lebih kepada kempen dan cakap sahaja, bab perlaksanaan tu hm... 

Cuba korang tengok sendiri gambar kat atas tu, aduh! korang perasan tak sekarang ini? semakin kuat kita didalam negara ini berkempen nak boikot barangan diaorang... mereka pun semakin hebat membuat promosi untuk memastikan perniagaan mereka bertambah maju, contohnya jenama diatas... korang tak perasankah? semenjak isu Gaza ini semakin 'hot' dinegara kita mereka pun semakin kuat membuat promosi itulah inilah... contohnya "set breakfast", "set lunch", dan "set dinner" yang dijual dengan harga murah. Adakah cara diaorang ini menjadi? hm... malas krole nak jawap, kalau korang nak kepastian cuba korang pergi "survey" waktu "lunch hour", tengok sendiri... adakah ramai orang kita disana? hm... itulah hakikatnya. (sebenarnya banyak lagi boleh cerita ni tapi sibuk sikitlah) so happy blogging semua.



p/s : hmmmm~ 

8 Komen:

Unknown said...

orang malaysia mmg byg yg mcm tu..ckp x serupa bikin...ntah brapa kerat ja yg betul2 memboikot produk zionis..

anyway salam kenal bro.nice blog btw.dtg dr Tekok Beriuh

Abam Kie said...

salam dik. kalau org msia betul2 nak boikot brg2 israel jgn boikot mcdee je..boikot lah rokok dsb. Wallahualam.

Unknown said...

jom kt terus berdoa agr rkyt mlysia ni betul2 RASA dengan MATA HATI..

Anonymous said...

Hi Authоr, we have manу huge errоrѕ
wіth the laρtоp. Ӏ bought the
Registryboοsteг sоftwаre, but wе do not know how to
install thiѕ. Maуbe уou might supрoгt us?

I set а hyрerlink to the ѕoftware I installeԁ into the fiеlԁ set heгe.
Τhаnκ yоu ωell! Sinсеrly, Laura
My site ... Uniblue Registry Booster

ASSOYFINGER67 said...

assalam...betul...kat Msia nie ramai yg tak tau apa itu derita...ramai pandai cakap jer...apapun eloklah kita mulakan boikot israel dengan sesuatu dari tiada langsung memboikot....mulakan perlahan2 dan ajarlah anak kita membenci zionis!

hnahdy said...

hana xkata ye..hehe hana ada gak terbaca pasal boikot2 ni tapi tah xkan boikot mcd semata2. Hana pernah jumpa ustaz2 makan mcd elok je. Hana xkisah pun tapi kawan hana tu bla..boikot..bla. hana pun angguk2 jelah. nak kata panjang hana xpandai cakap.

macam hana ni fikir "ikut la nak makan ke x makan ke atas diri masing2" Hana pun jarang jugak mkn mcd.

Luqman Zakaria said...

cakap jer pong pang pong pang..besoknye beratur panjng kt mcd!

Unknown said...

mmg susah nk kikis ni dlm umat Islam kat Malaysia ni